Aktuálne témy diplomových prác
Témy diplomových prác na rok 2025/2026
Doc. PaedDr. Elena Čipková, PhD.
Využitie edukačných technológií v rôznych fázach vedeckého bádania na hodinách biológie.
Vplyv interaktívnych simulácií na pochopenie konceptov spojených s vplyvom žiarenia na život organizmov.
Doc. PaedDr. Anna Drozdíková, PhD.
Projektové vyučovanie s využitím digitálnych technológii.
Laboratórne zručnosti žiakov na ZŠ.
Využitie virtuálnych laboratórií pri príprave na laboratórne cvičenia z chémie.
PhDr. Michael Fuchs (konzultant)
Vývoj a validácia dvojúrovňového testu na identifikáciu miskoncepcií o mikroorganizmoch. (téma je zadaná)
Práca s grafmi vo vyučovaní biológie.
Doc. RNDr. Zuzana Haláková, PhD.
Návrh a implementácia hybridných a online modelov vyučovania vybraných tém s interdisciplinárnym prístupom.
Tvorba a testovanie interaktívnych simulácií pre výučbu prírodovedných predmetov.
ThLic. Mgr. Peter Ikhardt, PhD.
Predstavy a postoje študentov učiteľstva k profesii učiteľa na Slovensku.
Vnímanie autority a akademický stres u súčasných adolescentov.
Doc. RNDr. Štefan Karolčík, PhD.
Školský dvor ako priestor pre rozvoj geografickej gramotnosti.
Účinok Chatbot-ových aplikácií využívajúcich AI na geografické vzdelávanie.
Edukačné ihrisko ako priestor pre geografické vzdelávanie podporené využitím edukačných technológií.
Uplatnenie projektového vyučovania a bádateľských prístupov pri príprave a realizácii geografickej exkurzie.
Účinok aplikácie digitálnych technológií v prírodovednom vzdelávaní.
Vplyv hoaxov a ´fake news´ na geografiu a geografické vzdelávanie.
RNDr. Peter Likavský, PhD.
Návrh a overenie učebného textu pre vybraný tematický celok na 2. stupni geografického vzdelávania so zohľadnením plánovanej kurikulárnej reformy.
Nesprávne predstavy alebo miskoncepcie vo vnímaní vybraných geografických procesov a javov – východisko pre tvorbu modelov ich sprístupňovania.
Vyučovanie humánnej a regionálnej geografie s využitím negeografických poznatkov a aktivít človeka.
Téma po dohode so školiteľom
RNDr. Henrieta Mázorová, PhD.
Možnosti implementácie nástrojov umelej inteligencie vo vyučovaní geografie na ZŠ/SŠ.
Možnosti využitia digitálnych technológií vo vyučovaní geografie na ZŠ/SŠ.
Návrh a overenie učebného textu pre vybraný tematický celok učiva geografie na ZŠ/SŠ.
Možnosti realizácie outdoorového vyučovania.
RNDr. Soňa Nagyová, PhD.
Žiacke predstavy o reprodukčnom zdraví mužov a žien.
Žiacke predstavy o hormonálnej sústave na gymnáziu.
Mgr. Eva Paulisová, PhD.
Osobná pohoda a osobnostné črty stredoškolákov a stredoškoláčok.
PaedDr. Dominik Šmida, PhD.
Virtuálne laboratóriá vo vyučovaní chémie ako nástroj na rozvoj bádateľských zručností žiakov.
Mgr. Štefan Zolcer, PhD.
Whiteheadova filozofia edukácie a teória vzdelávacích cyklov.
Deweyho pragmatistická koncepcia edukácie.