Aktuálne témy diplomových prác
Témy diplomových prác na rok 2024/2025
Doc. PaedDr. Elena Čipková, PhD.
Vplyv školského dvora na úroveň konceptuálnych vedomostí žiakov.
Vedomosti žiakov o vplyve žiarenia na ľudský organizmus.
Využitie virtuálnych laboratórií na predchádzanie vzniku miskoncepcií z biológie človeka. (konzultant: PhDr. Michael Fuchs)
Rozvoj zdravotnej gramotnosti vo vyučovaní biológie. (konzultant: Mgr. Dominik Šmida)
Doc. PaedDr. Anna Drozdíková, PhD.
Možnosti využitia digitálnych technológií vo vyučovaní chémie.
Možnosti využitia digitálnych technológií v realizácii školských chemických pokusov. (téma je zadaná)
Projektové vyučovanie vo vyučovaní chémie.
Manuálne zručnosti žiakov ZŠ a gymnázia.
Doc. RNDr. Zuzana Haláková, PhD.
Vzdelávacie technológie a nástroje na tvorbu a testovanie učebných úloh z chémie.
Únikové hry vo vyučovaní chémie.
ThLic. Mgr. Peter Ikhardt, PhD.
Prokrastinácia a sociálno-emocionálne zdravie súčasných adolescentov.
Nelátkové závislosti a prežívanie životného zmyslu u súčasných adolescentov.
iná vhodná téma z oblasti pedagogiky alebo psychológie po individuálnej dohode
Doc. RNDr. Štefan Karolčík, PhD.
Edukačné ihrisko ako priestor pre geografické vzdelávanie a učenie sa.
Experimenty a praktické cvičenia v prírode v kontexte prírodovedného vzdelávania žiakov na ZŠ/SŠ.
Efekty aplikácie digitálnych technológií/AI do vyučovania geografie.
Podpora geografickej gramotnosti prostredníctvom vyučovania na školskom dvore.
RNDr. Peter Likavský, PhD.
Vyučovanie všeobecnej geografie pomocou tabuliek, grafov a máp.
Vyučovanie geografie regiónov pomocou tabuliek, grafov a máp.
Rozvíjanie spôsobilostí žiakov kriticky myslieť vo vybraných témach geografického vzdelávania.
Voľná téma po dohode
RNDr. Henrieta Mázorová, PhD.
Návrh a overenie učebného textu pre vybraný tematický celok učiva geografie.
Inovatívne vyučovanie geografie s podporou digitálnych technológií.
Možnosti využitia umelej inteligencie vo vyučovaní.
Mgr. Štefan Zolcer, PhD.
Možnosti rozvíjania kritického myslenia vo vyučovaní prírodovedných predmetov.
Deweyho pragmatistická koncepcia edukácie.
Diskutovanie kontroverzných tém a jeho význam pre edukačné ciele.