Prírodovedecká fakultaUniverzita Komenského v Bratislave

Aktuálne témy diplomových prác

Témy diplomových prác na rok 2025/2026

 

Doc. PaedDr. Elena Čipková, PhD.

Využitie edukačných technológií v rôznych fázach vedeckého bádania na hodinách biológie.

Vplyv interaktívnych simulácií na pochopenie konceptov spojených s vplyvom žiarenia na život organizmov.

 

Doc. PaedDr. Anna Drozdíková, PhD.

Projektové vyučovanie s využitím digitálnych technológii.

Laboratórne zručnosti žiakov na ZŠ.

Využitie virtuálnych laboratórií pri príprave na laboratórne cvičenia z chémie.

 

PhDr. Michael Fuchs (konzultant)

Vývoj a validácia dvojúrovňového testu na identifikáciu miskoncepcií o mikroorganizmoch. (téma je zadaná)

Práca s grafmi vo vyučovaní biológie.

 

Doc. RNDr. Zuzana Haláková, PhD.

Návrh a implementácia hybridných a online modelov vyučovania vybraných tém s interdisciplinárnym prístupom.

Tvorba a testovanie interaktívnych simulácií pre výučbu prírodovedných predmetov.

 

ThLic. Mgr. Peter Ikhardt, PhD.

Predstavy a postoje študentov učiteľstva k profesii učiteľa na Slovensku.

Vnímanie autority a akademický stres u súčasných adolescentov.

 

Doc. RNDr. Štefan Karolčík, PhD.

Školský dvor ako priestor pre rozvoj geografickej gramotnosti.

Účinok Chatbot-ových aplikácií využívajúcich AI na geografické vzdelávanie.

Edukačné ihrisko ako priestor pre geografické vzdelávanie podporené využitím edukačných technológií.

Uplatnenie projektového vyučovania a bádateľských prístupov pri príprave a realizácii geografickej exkurzie.

Účinok aplikácie digitálnych technológií v prírodovednom vzdelávaní.

Vplyv hoaxov a ´fake news´ na geografiu a geografické vzdelávanie.

 

RNDr. Peter Likavský, PhD.

Návrh a overenie učebného textu pre vybraný tematický celok na 2. stupni geografického vzdelávania so zohľadnením plánovanej kurikulárnej reformy.

Nesprávne predstavy alebo miskoncepcie vo vnímaní vybraných geografických procesov a javov – východisko pre tvorbu modelov ich sprístupňovania.

Vyučovanie humánnej a regionálnej geografie s využitím negeografických poznatkov a aktivít človeka.

Téma po dohode so školiteľom

 

RNDr. Henrieta Mázorová, PhD.

Možnosti implementácie nástrojov umelej inteligencie vo vyučovaní geografie na ZŠ/SŠ.

Možnosti využitia digitálnych technológií vo vyučovaní geografie na ZŠ/SŠ.

Návrh a overenie učebného textu pre vybraný tematický celok učiva geografie na ZŠ/SŠ.

Možnosti realizácie outdoorového vyučovania.

 

RNDr. Soňa Nagyová, PhD.

Žiacke predstavy o reprodukčnom zdraví mužov a žien.

Žiacke predstavy o hormonálnej sústave na gymnáziu.

 

Mgr. Eva Paulisová, PhD.

Osobná pohoda a osobnostné črty stredoškolákov a stredoškoláčok.

 

PaedDr. Dominik Šmida, PhD.

Virtuálne laboratóriá vo vyučovaní chémie ako nástroj na rozvoj bádateľských zručností žiakov.

 

Mgr. Štefan Zolcer, PhD.

Whiteheadova filozofia edukácie a teória vzdelávacích cyklov.

Deweyho pragmatistická koncepcia edukácie.